De redactie van TV Valkenburg ontving onderstaande open brief over de brief die de politieke partij VSP gisteren naar TV Valkenburg stuurde en gepubliceerd werd. Onderstaande brief is een reactie op de VSP-brief. Wij publiceren de ingezonden open brief integraal.
—————
Aan de Valkenburgse Seniorenpartij.

Fijn dat er een nieuwe partij in Valkenburg is die eens de boel flink gaat opschudden. Dat houdt iedereen scherp. Ook vind ik het logo mooi, en de website geslaagd. Serieus. Ik vond het heel prettig om te vernemen dat de VSP er ook voor jongere kiezers was. Tot zover het goede nieuws.

Maar toen ik het lachende gezicht zag van een eeuwig chagrijnige welbekende middenstander tijdens de introductie werd ik wat achterdochtig. En toen ik merkte dat een van de initiatiefnemers ook nog eens mensen met goede argumenten op sociale media ging blokkeren ging ik om. Ik moest eens denken aan Mijnheer O den Besten van Koot en Bie. Kent u hem nog? “Heeft u mijn brief ontvangen?”. Gaat u nu elke twee weken een brief schrijven naar TV Valkenburg? Leest u de reacties wel?

Van pinautomaten (daar hebben we er echt genoeg van) tot parkeerproblemen en overvolle garages. Ik zie het probleem niet en de door u bedoelde doelgroep ook niet. Parkeermogelijkheden genoeg, pinautomaten om de paar meter. Ik werd ook een beetje misselijk (dit is een understatement) van de Broekhem-Noord discussie. Je partij politiek profileren over de rug van een dode man. Bah. Ouderen kunnen trouwens prima overweg met pinnen, tablets en alle moderne media. Ik begrijp dan ook niet waarom u ze in een hoekje duwt van zieligheid en hulpbehoevendheid. Hoe goed kent u uw doelgroep eigenlijk?

Daarom stel ik een naamsverandering voor: maak van de VSP de GOMV (“Grumpy Old Men Valkenburg”). A propos Men: zijn vrouwen welkom binnen uw partij?
Ik kijk met smacht uit naar uw brief. Mag ook digitaal.

Norbert Schmidt

Valkenburg aan de Geul
—————–
De redactie van TV Valkenburg neemt geen verantwoordelijkheid voor de inhoud van de ingezonden brief. TV Valkenburg geeft kijkers de mogelijkheid om hun mening weer te geven en plaatst uitsluitend de inhoud van de brief.